Závody se stlačeným vzduchem
Studenti si pro tento rok věří na mety nejvyšší a mají k tomu důvod, hned první rok jeden pneumobil vyhrál cenu za nejlepšího nováčka a současně cenu ministerstva průmyslu a obchodu za inovativní konstrukční řešení. Minulý rok se v soutěži long distance umístili hned pod stupni nejvyššími na 4. místě ato především díky inovacím a nabitým znalostem z předchozího závodu, které byly zakomponovány do vozidla.
Konstrukce vozítek je do jisté míry omezená technickou specifikací a pravidly. Jedná se především o homologované komponenty a bezpečnostní omezení. Každý pneumobil se skládá z tlakové láhve, pneumatických válců, mechanismu pro převod lineárního pohybu na rotační, to vše je schováno v lehkém hliníkovém rámu. Ve spolupráci se studenty průmyslového designu na Ústavu konstruování vytvořily oba závodní týmy VUT zajímavé zpracování kapotáže vozidel.
Konstrukční týmy před svými vozidly. Zdroj: VUT
V roce 2013 vyrazili na závody pouze s jedním vozidlem a novým týmem studentů. Pneumobil prodělalmnoho zdokonalení a úprav, nejzásadnější inovací bylo počítačové řízení pohonu. Díky tomu bylo možnézefektivnit spotřebu vzduchu. Tyto úpravy zvýšily dojezd vozidla téměř o 2 km. Z původních 3 km na vícenež 5 km dojezd na jednu láhev.
Pro tento rok se vrací i druhý pneumobil u kterého se pracuje na zásadních změnách v konstrukci, u druhého pneumobilu jde především o zdokonalování procesu spotřeby vzduchu. Do pneumatického obvodu je přidán akumulátor a chladič vzduchu, pro další zefektivnění spotřeby. Vcelku zásadní je změna počtu pístových válců.